سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مجله ی اینترنتی اکالا

معروف ترین دستگاه های سالنی


تیری بر پهلو به از مویی سپید بر ابرو یا چینی بر جبین به خصوص برای بانوان است خوشبختانه این روزها به یمن پیشرفت تکنولوژی و وجود تجهیزاتی مانند دستگاه لیزر و الکترولیز نه تنها می توانید از خودنمایی موهای سفید خود آسوده شوید قیمت این دستگاه به عوامل متعددی بستگی دارد که با توجه به تقاضای بسیاری از افراد برای حذف موهای سفید خرید آن یکی از راهکارهای مناسب برای افزایش بهره وری کلینیکهای زیبایی و تخصصی پوست و مو می باشد. اگر اهل شرکت در دوره های لیزر و تحقیق در مورد این فناوری نوظهور باشید حتما می دانید که هر قدر موهای شما ضخیم تر و رنگی تر باشند عملکرد لیزر بر روی پوست شما بهتر خواهد بود با توجه به این که ژن غالب ایرانیان رنگهای تیره و مشکی می باشد از این جهت استفاده از لیزر برای رنگین پوستان ایده آل خواهد بود اما مشکل زمانی بروز پیدا می کند رنگ پوست شما بسیار روشن باشد و موهایی بی رنگ یا سفید داشته باشید و در مواردی خاص ابتلا به مشکل آلبینیسم یا زالی این مشکل را حادتر می کند چرا که لیزر موهای زائد بر روی افراد بور و زال کاری عبث است. 

دستگاه

از دیگر مشکلاتی که افراد پس از لیزر با آن مواجه می شوند رشد مجدد موها یا از بین نرفتن کامل موهای یک منطقه است که این موضوع تمدید دوره و تجدید جلسات را به شما گوشزد می کند و امری ناخوشایند و هزینه بر است. برخلاف دستگاه الکترولیز با تخت لیزر عملکردی کند داشته و در زمان فعالیت تک تک موهای شما را به دقت حذف می کند اگرچه برخی از افراد از نحوه فعالیت کند این دستگاه شکایت می کنند اما می توان گفت در حقیقت سرعت پایین در کنار قدرت نفوذ بالای آن رمز موفقیت آن نسبت به دستگاه لیزر می باشد. دستگاه الکترولیز دارای سوزنهای فولادی قابل تعویض بوده که این سوزنهای بسیار ریز با نفوذ به عمق پوست و رساندن خود به ریشه مو به روش الکتریکی قادر هستند رشد موهای ناخواسته را برای همیشه متوقف کند در واقع این سوزنها در کنار موچینی بسیار ریز به عمیق ترین ناحیه رشد مو نفوذ کرده و آن را حذف می کنند و به نوعی می توان از این دستگاه به عنوان مکملی در کنار لیزر استفاده نمود که موهای باقیمانده را از لیزر را نیز حذف می کند. 

قیمت دستگاه الکترولیز

تفاوتی نمی کند صاحب یک کلینیک زیبایی هستید یا پزشک متخصص پوست و مو، چرا یکی از آیتمهای مهم در زمان خرید تجهیزاتی چون دستگاه آر اف و الکترولیز قیمت این محصول می باشد. از آنجا دستگاههای الکترولیز محصولاتی وارداتی هستند قیمت آنها تا حد بسیاری وابسته به نوسانات ارزی بوده و در طول سال ثبات ندارد فارغ از این موضوع نحوه خرید و برند محصول خریداری شده از دیگر عوامل تأثیرگذار بر قیمت این دستگاه هستند. داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش از دیگر مسائلی است که می تواند بر مقبولیت یک محصول بیفزاید از طرفی دارا بودن این برگ طلایی از جانب مشتری نیازمند صرف هزینه هایی است که بر قیمت الکترولیز موهای سفید نهایی محصول افزوده می شود. همان طور که مستحضر هستید مشاغل و تجهیزات وابسته به پزشکی و درمان به طور مستقیم با سلامت و بهداشت انسانها در ارتباط هستند چرا که به طور مستقیم با جان انسانها سر و کار دارند لذا در زمان تهیه ملزومات پزشکی لازم است تا بهترین و مرغوب ترین برندها را انتخاب نمایید. 

دستگاه الکترولیز صنعتی

در نظر داشته باشید که این دستگاه کویتیشن به طور مستقیم به عمقی ترین قسمت محل رویش مو نفوذ می کند و اگرچه سوزنهای آن قابل تعویض هستند اما رعایت بهداشت از جانب کاربر تضمین کننده رضایت مشتریان شما و ضامن سلامتی آنها است که البته انتخاب برند مناسب و کالای با کیفیت از جانب شما نیز در جلب مشتریان بیشتر و رضایتمندی آنها بی تأثیر نخواهد بود. از طرفی در نظر داشته باشید این دستگاه همان قدر که می تواند باعث رضایتمندی و خوشحالی مراجعین شما شود با کمی اهمال کاری می تواند باعث بروز عوارض جانبی مانند تغییر رنگ پوست، هایپرپیگمانتاسیون، زخم و صدمه به بافت شود. سرعت پایین این دستگاه حوصله و صبر بالای کاربر آن را می طلبد اما از آنجا که فلسفه طراحی این دستگاه حذف موهای سفید است و نه زائد لذا از بین بردن موهای سفید به مراتب زمان کمتری نسبت به حذف موهای زائد می طلبد. دستگاه الکترولیز انواع مختلفی الکترولیز گالوانیک و از طریق جریان مستقیم برق به رویشگاه مو آسیب زده و باعث حذف دائمی آن می شود ترمولیز یا الکترولیز موج کوتاه با جریان برق متناوب کار می کند و از طریق حرارت بالا و تخریب پروتئینهای موجود در فولیکول مو باعث پیشگیری از رشد مجدد آن می شود. 

دستگاه الکترولیز موهای سفید

از جمله دلایلی که باعث محبوبیت دستگاه فرکشنال و الکترولیز نسبت به لیزر شده است دقت بالای آن در حذف موها و به خصوص موهای سفید می باشد که از بین بردن این نوع موها از حیطه قدرت دستگاه لیزر خارج است در واقع گاهی رویش موهای سفید از نقاط ناخواسته صورت مانند زیر چانه، ابرو و قسمت جلویی سر به خصوص در سنین پایین می تواند برای افراد آزار دهنده باشد همچنین از بین بردن موهای زائد در افراد با رنگ پوست بسیار روشن و موهای به اصطلاح بور از طریق لیزر ناشدنی است. همان طور که مطلع هستید این روزها در کنار هر محصول اصل و با کیفیتی نمونه های کپی و تقلبی نیز وجود دارند که گاهی تشخیص آنها از یکدیگر توسط افراد حرفه ای و کارآزموده نیز ناممکن می نماید اگرچه خرید یک آبمیوه یا دستمال کاغذی تقلبی نیز می تواند آسیب رسان باشد اما گاهی خرید محصولات بی کیفیت و فیک مانند دستگاه الکترولیز می تواند اثراتی به مراتب مخرب تر از خرید یک آبمیوه و نوشیدنی تقلبی به بار آورد.  بررسی رزومه شرکت، گواهینامه های معتبر و استاندارد جهانی و برند محصول می تواند از جمله راهکارهای اصولی برای خرید تجهیزات پزشکی اصل می باشند که انجام تمامی این کارها در خرید سنتی و حضوری بسیار وقت گیر و در مواردی غیرممکن است به این ترتیب تصور می کنید که باید قید خرید یک محصول با کیفیت و اورجینال را بزنید و با پرداخت هزینه های گزاف در نهایت یکی از مونتاژهای تقلبی را به کلینیک و مؤسسه خود هدیه دهید اما زود قضاوت نکنید علم برای هر مشکلی راهی دارد. خوشبختانه با ورود تکنولوژی به زندگی بشر بسیاری از فعالیتها چهره ای نوین و تازه به خود گرفتند که تجارت و خرید و فروش نیز از این قاعده مستثنا نیست چرا که این روزها فاصله شما با بهترین محصولاتی که نیاز دارید تنها یک کلیک خواهد بود کافی است نام محصول مورد نظر خود را جست و جو نمایید و پس از تکمیل فرم موجود در سایت منتظر تماس کارشناسان ما باشید تا پس از مدتی کوتاه صاحب کالایی با کیفیت و اصل شوید.

عنبیه شناسی

عنبیه شناسی یا ایریدولوژی مشاهده نشانه های روی عنبیه چشم جهت تشخیص بیماری را گویند. هیج دو عنبیه ای در عالم شبیه هم نیست.

عنبیه بخشی است که در زیر قرنیه قرار گرفته و مشخص کننده رنگ چشم افراد است ولی هنگامی که از نمای نزدیک بررسی دقیق شود می تواند ما را در شناسائی

روش گذشته زندگی فرد یاری رساند و باعث تشخیص  بیماری می شود به طوریکه مثلا با تغییر در روش زندگی می توان در وهله اول جلوی پیشرفت بیماری را گرفت و

در مراحل بعدی به درمان صحیح بیماری پرداخت. اهمیت این مسئله در این است که با شناسائی تغییرات عنبیه می توان پیش بینی نمود که در آینده فرد

مثلا در معرض بیماری تیروئید و یا دیابت  قرار می گیرد  که در این صورت این افراد با آگاهی از آن می توانند زندگی ای در پیش بگیرند که باعث

حداقل فشار برروی غده تیروئید و یا لوزالمعده شوند و با این کار حداقل، زمان شروع بیماری ارثی خود  را به تاخیر بیاندازند و در مواردی هم با تشخیص دقیق

بیماری به درمان دقیق بیماری بپردازند .

دستگاه عنبیه شناسی

همانطور که از نامش مشخص است برای شناسایی و تشخیص بیماری‌های مختلف از سوی درمانگران شیوه‌های طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بنابراین کارکرد آن در طب‌های مکمل و حتی در طب مدرن تنها برای شناسایی بیماری‌ها و احتمال ابتلای افراد به بیماری‌ها و اختلالات مختلف است.

بنابراین از عنبیه شناسی نمی‌توان به‌عنوان یک شیوه درمانی مکمل که نظامی کامل برای تشخیص و درمان بیماری‌ها دارد، نام برد اما می‌توان از آن به‌عنوان

یکی از شیوه‌های تشخیص بیماری در انسان یاد کرد. در این شیوه درمانگر با مشاهده رنگ  چشم و بررسی تغییرات به‌وجود آمده در آن برای تشخیص بیماری‌ها و

اختلال‌های احتمالی اقدام می‌کند. این شیوه در مکاتب طبی مختلف از قبیل طب سنتی ایران و حتی طب مدرن در امر تشخیص و بررسی روند درمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

البته باید توجه کرد که این رشته ماهیت درمانی ندارد ولی به لطف بنیانگذاران آن درمان‌های طبیعی و مکمل با این شیوه تلفیق شده‌اند.

در طب رایج نیز برای تشخیص بیماری‌ها به بررسی وضعیت اسکلرا(بخش سفید چشم)، عنبیه (بخش سیاه چشم) و

شبکیه (بخش انتهایی و محل گیرنده‌های بینایی) می‌پردازند. هرگونه تغییر رنگی در این مناطق نشانه بروز بیماری در فرد است.

به‌عنوان مثال اختلالات کبد مانند هپاتیت باعث تغییررنگ سفیدی چشم و تمایل آن به زردی می‌شود.

ابتلا به فشارخون بالا و دیابت نیز تغییرات خاصی را در ناحیه شبکیه چشم ایجاد می‌کند.

علاوه بر این درمانگران با مشاهده دستگاه عنبیه شناسی و تشخیص هاله در بخش بالایی آن می‌توانند احتمال ابتلا به بیماری چربی خون را در بیماران‌شان تشخیص دهند.

درمانگران عنبیه شناسی بر این باورند که سوء مصرف مواد‌مخدر، مصرف مواد سمی، مسمومیت و ابتلا به برخی از بیماری‌های خاص موجب تغییر اندازه مردمک چشم می‌شود.

در باور عامه مردم نیز این نکته مورد توجه است که افرادی که موادمخدر یا روانگردان مصرف می‌کنند با تغییراتی در چشم به‌ویژه اندازه مردمک چشم‌ها مواجه می‌شوند.

بنابراین مشاهده وضعیت چشم‌ها یکی از شیوه‌های بررسی سوءمصرف مواد است که احتمال مسموم شدن با مواد خطرناک و سمی را در بدن مورد بررسی قرار می‌دهد.

آناتومی عنبیه

عنبیه برای کنترل میزان نوری که وارد چشم شده و به شبکیه برخورد می‌کند، اندازه مردمک را بزرگ و کوچک می‌کند.

عنبیه از دو بخش بافت قدامی و لایه مخاطی خلفی تشکیل شده که بافت قدامی در واقع نقطه تمرکز تمام سیستم‌های خودکار تشخیص از طریق عنبیه است.

همان‌گونه که شکل  نشان می‌دهد، سطح جلویی عنبیه به دو بخش ناحیه مردمکی و مژگانی تقسیم می‌شود که به‌وسیله طوقک (Collarette) از یکدیگر جدا می‌شوند.

طوقک در واقع محل همپوشانی ماهیچه‌های اسفنکتر و کشنده است که به شکل یک خط زیگزاگ عجیب دیده می‌شود.

جزئیات بافت این دو ناحیه به صورت معمول با یکدیگر متفاوت است.

با بزرگ و کوچک شدن مردمک، حفره‌ها یا  Crypt که در واقع بافت‌هایی بیضوی و گودال مانند در ناحیه اطراف طوقک هستند،

امکان ورود و خروج سریع مایعات بافتی به عنبیه را فراهم می‌کنند. یک سری خطوط شعاعی که مشتمل بر نوارهایی از جنس بافت متصل کننده هستند و

در اطراف Crypt قرار دارند، با منقبض شدن مردمک کشیده و مستقیم شده و با باز شدن مردمک به حالت موجی شکل جمع می‌شوند.

شیارهای هم مرکز نزدیک بخش بیرونی ناحیه مژگانی هنگام باز شدن مردمک عمیق‌تر شده و باعث چین خوردن عنبیه می‌شود.

این شیارهای همگرا به سادگی در عنبیه‌های تیره قابل تشخیص است.

مرز مردمکی (Pupillary) و مرز میان بافتی (Limbus) محدوده فضایی عنبیه را مشخص کرده و در تصاویر دو بعدی چشم به تمیز دادن عنبیه از سایر ساختارهای بصری

نظیر مژه‌ها، پلک‌ها، سفیدی چشم و مردمک کمک می‌کنند. جزئیات غنی بافتی که در سطح خارجی عنبیه نهفته است،

معیارهای بیومتریک قدرتمندی را برای تشخیص هویت افراد فراهم می‌کنند. 

اکثر خال های موجود در صورت و بدن بی ضرر ولی در موارد خاص و نادر خال های سرطانی نیز وجود دارد و باید آن ها را از طریق جراحی برداشت. امروزه برداشت خال بیشتر برای زیبایی انجام می شود.در ادامه به معرفی روشهای آن می پردازیم.

 

خالبرداری با دستگاه آر اف سرجیکال

خال ها یا ضایعه خوش خیم پوستی که در نتیجه فعالیت بیش از حد سلول های رنگدانه ساز یا همان ملانوسیت ها و غیر رنگدانه ساز یا همان کراتینوسیت ها ، به اندازه های متفاوت و در قسمت های مختلف بدن پدیدار می شوند.خال ها انواع مختلفی دارند:

  • خال های ژنتیکی: خال هایی هستند که از بدو تولد در افراد وجوددارند و از طریق ژنتیک به افراد به ارث می رسند.
  • خال های اکتسابی: خال های اکتسابی بر اثر پدیده های طبیعی مثل نورخورشید، حاملگی و دوران بلوغ بوجود می آیند.

با اشاره به اینکه خال ها نوع و اندازه های مختلف دارند روش های مختلفی برای خال برداری می توان استفاده کرد.

 

برداشت خال با روش جراحی

روش شناخته شده و قدیمی برای برداشت خال روش جراحی است که برش بوسیله چاقوی جراحی روی پوست داده می شود و بصورت عمیق برداشت خال و زگیل انجام میگردد، موجب ایجاد جای زخم و اسکار روی پوست می شود.

برداشت خال با کرایوسرجری

در این روش گاز اکسید نیتروژن به روی سطح مورد نظر که خال وجود دارد زده می شودو باعث سرما در آن ناحیه می گردد بدین صورت بر اثر سرمای وارد شده آن قسمت مختل می شود و مرگ بافت اتفاق می افتد و بدین صورت برداشت خال یا زگیل انجام می شود. عوارض این روش این است که در ناحیه ایی که خال برداشته می شود پوست دچار تغییر رنگ می شود و از بین نمی رود.

 

خال برداری با RF سرجیکال

دستگاه اسمارت تری یا همان آر اف سرجیکال در واقع جراحی الکتریکی با امواج رادیو فرکوئنسی می باشد که در زمینه های زیبایی و پزشکی قابل استفاده است این دستگاه علاوه بر این در زمینه زیبایی مثل بلفاروپلاستی و برداشتن ضایعات پوستی (خال و زگیل) نیز بسیار کاربردی می باشد در جهت ایجاد برش و جلوگیری از خونریزی در اتاق عمل، بریدن ، شکافتن بافت ها و خشک کردن بافت نیز استفاده می گردد. در گذشته برای زیبایی و جوانسازی و برداشت ضایعات پوستی از چاقو و دستگاه کوتر استفاده می شد که عوارض بسیاری داشتند اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ساخت دستگاه آر اف سرجیکال که یک روش کاملا استاندارد و ایمن می باشد مشکلات پوستی به راحتی قابل درمان می باشند.

 

نحوه برداشت خال

با اعمال جرقه های الکتریکی میان هندپیس و بافت که موجب تمرکز گرما و حرارت در محل مورد نظر و انتقال انرژی رادیو فرکوئنسی می شود این دستگاه کارایی خود را بر روی پوست انجام می دهد. خرید دستگاه آر اف سرجیکال دارای دو مود بای پولار ( دو قطبی ) و مونو پولار( تک قطبی) می باشد. در مود بای پولار انرژی از سر هندپیس وارد بافت می شود و بوسیله پلیت که به بدن بیمار می چسبد خارج می شود در مود مونو پولار هندپیس به صورت دو لبه است که انرژی از یک لبه وارد می شود و از لبه دیگر خارج می شود.

اندیکاسیون های دستگاه آر اف سرجیکال

  • برداشتن خال، میخچه و زگیل بدون ایجاد جای زخم
  • برداشتن ضایعات پوستی و گوشتی غیر تهاجمی
  • جراحی های سرپایی پوست
  • رفع موهای زائد سفید
  • جوانسازی
  • بلفاروپلاستی
  • انعقاد خون
  • خشک کردن بافت برش و جراحی

 

مزایای استفاده از دستگاه آر اف سرجیکال برای خال برداری
  • درمان به صورت غیر تهاجمی می باشد.
  • این روش زیبایی پوست بدون جراحی و هیچگونه خونریزی انجام می شود.
  • . محدودیت پوستی در این دستگاه وجود ندارد و برای همه نوع طیف های پوستی قابل استفاده می باشد.
  • چون دستگاه دارای انرژی الکتریکی استاندارد و فرکانس RF ایمن است هیچگونه آثاری از اسکار، تیرگی و سیاهی بر روی پوست به جا نمی گذارد.